Golden Gate Bridge - Reisverslag uit Chinatown, Maleisië van Paula - WaarBenJij.nu Golden Gate Bridge - Reisverslag uit Chinatown, Maleisië van Paula - WaarBenJij.nu

Golden Gate Bridge

Blijf op de hoogte en volg Paula

03 September 2015 | Maleisië, Chinatown

Vandaag was onze eerste dag in San Francisco. We waren vanmorgen al vroeg wakker, jetlag. Daardoor gingen we al vroeg op pad. Met de cable car gingen we de heuvel af naar Fisherman's Warfe. Daar huurden we een stel stoere fietsen. We wilden daarmee de Golden Gate Bridge over. Maar eerst moesten we de kade langs. We kregen een strandgevoel over ons. Zeemeeuwen, strandjes, zon en wind. Het weer was super. Stralend blauwe hemel en een lekkere temperatuur. Geen korte broeken weer, maar warm genoeg om zonder jas te fietsen.
Aan de andere kant van de Golden Gate raceten we de heuvel af. Als geboren Hollanders weten we wel wat fietsen is! Het plaatsje daar heet Sausolito, een echt vissersdorpje. Maar ook erg toeristisch. Van de fietsenstallingbewaker kregen we de tip Shrimp Louis te gaan eten. Dus dat deden we. Het was een heerlijke salade met tomaat, olijven, paprika, avocado en natuurlijk garnalen.
Vanuit Sausolito gingen we via de Ferry terug naar San Francisco. We leverden de fietsen in en gingen te voet verder naar Pier 39. Dit is de plek waar een hele groep zeeleeuwen ligt. Heel apart. Pier 39 was erg gezellig. Overal waren restaurantjes en waren bandjes muziek aan het maken.
Na een snelle hap besloten we dat lopen minder vermoeiend aanvoelde dan een eindeloos wachten op een Cable car. Dus liepen we terug naar ons hotel. Daarvoor moesten we eerst de heuvel op. Het was klimmen, klimmen en nog steiler klimmen. Maar het uitzicht was de moeite waard. Aan de ene kant zagen we het eiland Alcatraz in de ondergaande zon. Aan de andere kant zagen we het financial district, met op de achtergrond het water en de bruggen over het water met alle bijbehorende lichtjes.
Morgen gaan we Alcatraz van dichtbij bekijken!

• 04 September 2015 - 06:03

Annemiek:

Waaa klinkt gaaf allemaal!

• 04 September 2015 - 06:35

Jorien:

Klinkt goed! Veel plezier op Alcatres vandaag!

• 04 September 2015 - 07:17

Serina:

Ik waan me zelf weer even terug, veel van wat jullie hebben gedaan hebben wij ook gezien :-). Leuk hoor, heel veel plezier!