On the road - Reisverslag uit Carmel-by-the-Sea, Verenigde Staten van Paula - WaarBenJij.nu On the road - Reisverslag uit Carmel-by-the-Sea, Verenigde Staten van Paula - WaarBenJij.nu

On the road

Blijf op de hoogte en volg Paula

06 September 2015 | Verenigde Staten, Carmel-by-the-Sea

(Dit verslag is geschreven op 5 september.)

Vandaag hebben we onze huurauto opgehaald. Een kick ass car! Dus toen we de garage uitreden ervaren we San Francisco ook met de auto, nadat we het al hadden ervaren met de fiets, lopend en met de cable car. Ons avontuur gaat nu verder via de weg!
Gister zijn we nog naar Alcatraz geweest. Dat was toch wel een aparte ervaring. Eilanden geven mij normaal gesproken juist een heel vrij gevoel. Het tempo is er een stuk lager. Alcatraz is een voormalig gevangeniseiland. Dat maakt de sfeer er een stuk benauwder. De gevangenis is open voor publiek, je krijgt er een audiotour waardoor het echt gaat leven. verschillende cellen zijn ingericht zoals het toen was. Nou, er was niks. Een stoeltje, een opklaptafeltje, een bed en een wc. En alles open, iedereen kon meekijken met wat je aan het doen was. De cellen waren een soort flatgebouw van 3 hoog, zoals dat in Amerika nog steeds gebruikelijk is. Je mocht geen persoonlijke bezittingen hebben, alles bleef kaal. Wat ben je dan blij als je gewoon weer op de ferry naar het vasteland kan stappen.
Inmiddels zitten we alweer een dag in Carmel. Een romantisch dorpje met knusse cottages en veel prachtige schilderijen en andere kunst. Via Ocean Boulevard loop je de heuvel af en kom je uit aan zee. Ook ons hotel heeft uitzicht op zee. Vanavond konden we vanuit onze hotelkamer de zonsondergang zien terwijl we niets anders hoorden dan de vogels en de wind in de bomen. Weer een heel andere ervaring na de vele sirenes, cable car belletjes en het overige stadsleven van San Francisco.

• 06 September 2015 - 16:19

Annemiek:

Klinkt echt super! Mooie ervaringen!

• 06 September 2015 - 21:28

Lisette:

Heel leuk Paula, klinkt als een top vakantie daar! Veel plezier nog!
    X Lisette

• 07 September 2015 - 20:25

Eline:

Het klinkt allemaal heerlijk.
    Drukke stads geluiden en heerlijke rust van een dorp en toch weer anders dan Nederland.
    Blijf genieten.
    liefs